Nieuws

AI in 2020? Waar vind je het terug?

AI is de technologie waarbij intelligente machines zo zijn ontworpen dat ze zich gedragen als mensen. In oudere technologie was AI gebaseerd op louter voorgeprogrammeerde omstandigheden.

Maar de technologische ontwikkelingen evolueren zo snel dat moderne AI meer aanpasbaar wordt. Je kan het naar jouw wensen aanpassen en wijzigen. AI wordt vaak machine learning genoemd. Het is de technologie die elk bedrijf wil implementeren.

Waarom AI leren?

Kunstmatige intelligentie is de meest betrouwbare en nauwkeurige technologie en biedt enorme carrièremogelijkheden.

Mobiele wereld

Smartphones worden beschouwd als digitale portemonnees. Ze worden niet langer beschouwd als communicatiemiddel.

Ze werken zelfs als je persoonlijke assistent. "Siri" is een goed voorbeeld van kunstmatige intelligentie en machine learning. "Siri" is ontworpen om al je vragen te beantwoorden. Op basis van je spraakopdracht gaat “Siri” op zoek naar relevante informatie voor je. Je hoeft dus zelf geen zoekopdracht meer te typen.

Auto's

Heb je ooit nagedacht over een auto of vliegtuig zonder bestuurder? Dit is niet beperkt tot alleen maar denken. Er zijn veel soorten onderzoek gaande om dit daadwerkelijk te laten gebeuren. De toekomst van AI is rooskleurig in de auto-industrie. Er zijn vandaag al auto’s die ja van punt A naar B brengen zonder dat je ook maar één keer aan het stuur draait.

Online klantenondersteuning

De meeste bedrijven zijn online actief en hebben een website waar ze hun producten of diensten voorstellen. Aangezien het gebruik van smartphones alleen maar evolueert, willen bedrijven hun klanten 24/7 te woord staan.

Het is onmogelijk om als mens continu beschikbaar te zijn om alle vragen te beantwoorden dus gebruiken ze een chatbot die zich als echte mensen gedragen.

De bots antwoorden op basis van stellingen in het systeem. Dit systeem wordt steeds populairder aangezien het snel nauwkeurige informatie meedeelt.

Hoe kan dat nu zo nauwkeurig zijn? Bots blijven leren. Als twee verschillende klanten dezelfde vraag krijgen en het antwoord is bij de ene klant klaar en duidelijk dan weet de bot dat hij hetzelfde antwoord ook aan de tweede klant kan geven.

E-mailantwoord

AI helpt je ook om op een snelle manier op je e-mails te reageren door je e-mailinhoud te analyseren. Een vooraf gedefinieerd antwoord wordt geleverd als tags tijdens een e-mailantwoord. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je klanttevredenheid omhoog gaat.

Smart Home apparaten

Dankzij AI maak je je huis erg slim. Denk aan een thermostaat die je op het werk al aanzet, zodat je nooit meer in een koud huis thuiskomt.

Ook in de verlichting vind je het een en het ander op de markt. Je stelt zelf in van hoelaat tot hoelaat bepaalde lampen aan of uit moeten zijn. Met deze slimme technologie ga je enorm veel besparen.

Related posts

Hoe wij kerst inrichten

Diepmagazine

3 redenen om een ICT studie te volgen

Diepmagazine

Energieopslag en smart grids: groene oplossingen

Diepmagazine

Letselschade Purmerend: welke stappen moet u zetten

Diepmagazine

Dit komt er allemaal kijken bij een uitvaart

Diepmagazine

Café afhuren in Amsterdam?

Diepmagazine