Categories
Business

Het evenement van het jaar

Als bedrijf wil je zo af en toe een evenement organiseren. Bijvoorbeeld om iets te vieren of juist om het te laten dienen als PR stunt. Wat de reden ook is, je wilt dat deze dag indruk maakt op het publiek. Maar als je dit voor de eerste keer doet, hoe vlieg je zoiets dan aan? In deze blog vertel ik je daar over. Lees je mee?

Het doel van de dag

Allereerst moet het doel van de dag duidelijk zijn. Wat willen jullie bereiken met deze dag? Alleen als dat duidelijk is, kan je de juiste voorbereiding treffen zodat je later tevreden terug kan kijken op het evenement. Als je niet weet wat je wilt, dan is de kans groot dat je ‘maar wat doet’ tijdens het organiseren en de kans op een bij elkaar geraapt zooitje is dan ook groter.

De voorbereiding vooraf

Wanneer jullie weten wat jullie willen, kan er een plan opgesteld worden om de boel te regelen. Geef jezelf voldoende tijd om alles op te zetten. Zeker als je van plan bent om iets groots neer te zetten, dan wil je daar ruim van tevoren mee beginnen. Een plan is nodig omdat het je helpt als leidraad.

Breng het de wereld in

Begin ook op tijd met de PR en communicatie van jullie evenement, hoe meer mensen er op de hoogte zijn, hoe groter de kans dat er veel mensen komen en voor dit soort dingen geldt het gezegde: hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Je kan de aankondiging van het evenement op allerlei manier de wereld insturen, van social media tot ouderwetse flyers.

De extra’s op het moment zelf

Op de dag zelf is het leuk om te kijken naar pr-ideeën waardoor deze dag het publiek bij zal blijven. Foto’s zijn altijd een goede optie. Je kan deze dag ook insteken als polaroid evenement. Dan wordt er gedurende dag foto’s gemaakt van de gasten die zij mee kunnen nemen. Zet deze in een sticker frame instax met het logo van het bedrijf en de foto zal meteen gelinkt worden aan deze dag. Leuk én goede marketing.

Even terugblikken

Na het evenement is het belangrijk om even terug te blikken op de dag. Wat ging er goed en wat kan er beter? Met die kennis besluiten jullie misschien om nog zo’n geweldige dag te organiseren, of misschien wordt het een nog betere versie, in het volgende jaar.