Categories
Nieuws

Waarom relatiegeschenken geven?

Relatiegeschenken. Iedereen in het bedrijfsleven kent ze wel, zo’n (klein) geschenk van een compagnon of zakenpartner. Van een bedrukte pen tot een compleet relatiegeschenk pakket. Kijk bijvoorbeeld eens op de website van HSG relatiegeschenken ter inspiratie. De mogelijkheden van relatiegeschenken zijn echt eindeloos. Maar wat is het doel van een relatiegeschenk? En waarom geven we relatiegeschenken? Lees het in dit artikel!

Waarom geven we relatiegeschenken?

Relatiegeschenken worden nog altijd veel gegeven om het effect dat met dit marketingmiddel behaald kan worden. Als je een goed relatiegeschenk dat past bij jouw bedrijf en de ontvanger uitkiest, dan kan het maar zo zijn dat het relatiegeschenk jarenlang wordt gebruikt. Hierdoor komt je logo en bedrijfsnaam in die jaren regelmatig in de aandacht bij de gebruiker en eventueel de mensen waardoor het relatiegeschenk nog meer wordt gebruikt.

Denk bijvoorbeeld aan een pen of usb stick, deze zijn altijd handig en kunnen zomaar lange tijd gebruikt worden. Je creëert als het ware een soort mond-tot-mond reclame en versterkt met een relatiegeschenk enorm je merkherkenning. Zeker als je kiest voor relatiegeschenken met logo dan zal de merkherkenning enorm goed zijn doordat de ontvanger telkens weer wordt herinnerd aan je bedrijfsnaam.

Wie wilt er geen relatiegeschenk ontvangen?

Het is altijd leuk om een relatiegeschenk te ontvangen. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 80% van de mensen het leuk vinden om een (klein) relatiegeschenk te ontvangen. Als je momenteel nog geen relatiegeschenken naar compagnons of zakenpartners verstuurd dan is dat een gemiste kans. Een relatiegeschenk versturen is namelijk een zeer krachtig marketingmiddel dat nog wel eens wordt onderschat. Als je overtuigd bent dan is het misschien verstandig om binnenkort voor het een relatiegeschenken te versturen voor een betere merkherkenning.

Wat zijn de voordelen van een relatiegeschenk?

  • Meer dan 80% van de mensen vindt het leuk om een relatiegeschenk te ontvangen.
  • Versterkt de relatie met zakenpartners
  • Draagt bij aan klantenbinding
  • Promoot je bedrijfsnaam/merk ook in een privéomgeving
  • Bedankt je klanten, compagnons of zakenpartners
  • Bereik je doelgroep en zorgt voor merkherkenning
  • Onderscheid je van andere bedrijven met een uniek relatiegeschenk

Wat voor relatiegeschenk?

Het aanbod relatiegeschenken is enorm en zorgt ervoor dat het zoeken van de juiste relatiegeschenken nog wel eens lastig kan zijn. Wij adviseren om op zoek te gaan naar een relatiegeschenk dat past bij jouw organisatie en de ontvanger. Ook is het verstandig om te kiezen voor een praktisch relatiegeschenk met logo, waardoor de ontvanger regelmatig je logo ziet wat zorgt voor merkherkenning.